Meer ondergrondse mobiliteit in Antwerpen

Je hoort, leest en ziet het steeds vaker; meer mobiliteit moet ondergronds aangelegd worden. Zoals hier in ons prachtig centraal Station. Er moeten tunnels gegraven worden, voor auto's, treinen, ... Het is op korte termijn wellicht duur. Maar voor de verdere ontwikkeling van Antwerpen, op de langere termijn, misschien wel belangrijk/noodzakelijk... Ik heb niet het gevoel dat de tijd voor grote beslissingen zoals deze rijp al is. Er is nog te weinig eensgezindheid, noch bij ons Antwerpenaars, laat staan bij de politiek. Onze samenleving staat stil, Antwerpen staat stil. Om zulke ambities, projecten waar te maken moet iedereen mee zijn! We zullen uiteindelijk allemaal moeten meebetalen. Minder belastingen zijn voor mij niet per se noodzakelijk (makkelijk gezegd als werkende), maar wel meer inspraak over hoe dat geld besteed wordt...

1 opmerking:

Dries Valgaeren zei

Beste,
Als bewoner van Noord ben ik voorstander van een zo snel mogelijke realisatie van een volledig nieuwe metrolijn:
Vertrekkend aan de Brederodestraat (kruispunt Kielsepoort)- Nationalestraat(al moet er daar een oplossing worden gevonden voor de leidingen)-Groenplaats (kruising onder de bestaande metro)-Paardenmarkt-Sint-Jansplein-Spoor Noord-Merksem (indien er kan gekruisd worden met de TGV-tunnel). Met in de de verre toekomst evt. een aftakking van Sint-Jansplein- Elisabeth-Drink (Borgerhout). Op deze manier krijgen de studentenbuurt en Noord een prima verbinding met het centrum, worden Brederodestraat en Nationalestraat ontlast, wordt Spoor Noord bereikbaar met metro, worden er snelle trams Hoboken-Merksem en zelfs Aartselaar-Schoten mogelijk. Vele voordelen dus, ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat dit in geen enkel Masterplan ook maar vermeld staat...