Fietsdag voor werknemers in Antwerpen

Via de catride (denk 'catwalk', maar dan met de fiets) reed ik naar het fietsontbijt. Een professionele fotograaf brengt dat mooi in beeld. Een vakjury looft een prijs uit per locatie voor de mooiste fietser én voor de mooiste fiets (Mijn fluogroene Mongoose pro Dx 3.5 is zonder enige twijfel winnaar!). Dat is de hulde van de stad aan de werkende fietser, aan de slimme keuze om de fiets te nemen! Achteraf kan je je foto terugvinden op www.fietsdag.be.



 Ik was te ongeduldig om aan te schuiven, ben mijn fiets dan maar laten graveren...



 Zelfs massagetafels werden voorzien; tof!

 Park Spoor Noord heeft overigens een geweldige fietsinfrastructuur...
Naar jaarlijkse gewoonte was het vanmorgen fietsdag voor werknemers in Antwerpen. Speciaal voor de fietsende werknemers dekt de stad Antwerpen een feestelijke ontbijttafel in Den Bell (Francis Wellesplein, uw weet wel, met die grote fietsparking) en in het Platform (de open hangar in park Spoor Noord). Een gezellig samenzijn, doorspekt met animatie, informatie en verwennerijen (een massage voor vermoeide benen, een onderhoudsbeurt voor de fiets,...). Stel dat alle pendelaars naar Antwerpen zouden komen per fiets, of met het openbaar vervoer, hoeveel auto's zou ons dat dagelijks besparen? Op de ring en in de stad? Zijn daar gegevens over? Hoe kunnen we alle pendelaars nog meer motiveren om andere 'vervoersmodi' te kiezen. Welke rol kunnen werkgevers, bedrijven, Unizo, VOKA, ... daar in spelen? 

Geen opmerkingen: